'>

Види, типи і класи велосипедів

Види, типи і класи велосипедів


Популярність велосипедів в світі, в даний час, настільки велика, що їх виробники постійно випускають все нові моделі імодифікації. Вони буквально б'ються за «місце під сонцем» і якщо проводитипорівняння Shimano і SRAM (провідні виробники велосипедної техніки), тозалишиться дуже багато питань.


 


Однак, з урахуванням вже сформованих традицій,велосипеди можна розділити на кілька основних категорій, які об'єднаніосновними особливостями конструкції. Вони в свою чергу також часто діляться нарізні види в залежності від специфіки експлуатації або призначення.


 


Класи велосипедів:


шосейні


трекові


кросові


гірські


велосипеди БМХ


для тріалу


масові


інший велотранспорту


                                                 Шосейні велосипеди


Дані велосипеди - класичний напрямок в велосипедобудуванні. Їх використовують для пересування по рівних покриттях, досягнення великоїшвидкості і підтримки її протягом довгого часу. Діаметр коліс зазвичай - 28". Покришками служать трубки, що представляють собою і камеру і покришку.До колеса такі трубки кріпляться за допомогою спеціального клею.


 


Мінімальна вага, високий тиск всерединіпокришки (10-12 атмосфер) і гладкий малюнок протектора дозволяють розвивативисоку швидкість. Художня гімнастика зазвичай бувають багатоденними іскладаються з декількох етапів. Кожен з них має протяжність від 10 до 250 км ірізниться в залежності від рельєфу місцевості. Тому шосейні велосипеди ділитьна: велосипеди для загального і для роздільного старту.


 


-        Для загального старту


 



Базу такого велосипеда роблять якомогакоротше, щоб забезпечити максимально ефективний розгін. Будь-які зазори міжколесом і рамою зведені до мінімуму. Кермо скручений по формі бублика ідозволяє велосипедисту міняти положення на високий або низький. Це дозволяєспортсменові педалювати довгий час в різних режимах, і їхати з великоюшвидкістю.


-        Для роздільного старту


  



Призначені для їзди на порівняно невеликідистанції за максимально короткий термін. Кермо велосипеда має не скрученуформу і додаткові накладки, що нагадують роги різної довжини та напрямки, томучасто велосипеди з ними називають «рогатками». Якщо великого вітру немає, то застосовуютьбільш аеродинамічне заднє колесо, виконане у вигляді монокока з композитнихматеріалів, що дозволяє розвивати високу швидкість.


 


Переднє колесо залишається ошпицованим, щобзберегти хороше управління велосипедом. Дистанцію роздільного старту зазвичайваріюють від 10 до 25 км. Велосипедисти по ній проїжджають по черзі, стартуючи,через певний проміжок часу, один за одним.


-        Трекові


-        


Класика велосипедобудування . Призначені длязмагань на штучних рівних покриттях - треках. Як правило, представляють собоюзакриті приміщення. При конструюванні рами враховуються аеродинамічніхарактеристики. Колеса має розмір - 28 ". Його часто збирають не з спиць,а з легких композитних матеріалів у вигляді монокока.


 


Таке колесо ріже повітря, створюючимаксимальний аеродинамічний ефект. Дана конструкція може себе добре проявляти,тільки якщо немає природних поривів вітру. Такий велосипед має одну зірку нашатунах і одну на задній втулці. У заднього колеса відсутній вільний хід.Спортсмен може регулювати швидкість руху тільки швидкістю крутіння педалей.Співвідношення кількості зубів передньої зірки до кількості зубів задньої, підбираютьіндивідуально під кожного спортсмена.


 


-        Кросові велосипеди





Завдяки конструктивним особливостям, цей класвелосипедів з успіхом експлуатується на пересіченій місцевості. За розмірами ігеометрії рами, вони схожі з шосейними велосипедами, однак для більшоїстійкості мають довшу базу. Розміри коліс - 28 ". На них використовуютькамери з покришками з міцним бортом і більш« злим »малюнком протектора, щобзабезпечити краще зчеплення з поверхнею.


Кермо велосипеда для кращого маневруванняроблять більш прямим і широким. Велосипед оснащений ефективними гальмами, щодопомагають утримувати його на складних крутих спусках. Кросові змагання дужединамічні. Спортсмени долають безліч природних і штучних перешкод, нерідкоперестрибуючи їх, щоб зберегти темпи руху. Тривалість гонки зазвичай становить2-3 години або 20-50км. Бере участь в подібному змаганні близько 100спортсменів.


 


                                       Гірськівелосипеди


Подібні велосипеди з'явилися порівнянонедавно. Місцем їх народження прийнято вважати Каліфорнії. Уже за назвою видноїх позашляхова спрямованість. База цих велосипедів в порівнянні з шосейнимипомітно збільшена. Тому їх швидкісні характеристики невеликі, зате параметристійкості просо вражаючі.


 


Розмір колеса - 26 ". Покришки маютьвеликий обсяг і« злі »малюнки на протектора, також знижують фактор швидкості,але дозволяють ігнорувати погане дорожнє покриття і легше пересуватися попересіченій місцевості. У гірського велосипеда низький передавальний моментприводу, що дає йому можливість долати дуже круті підйоми, навіть сильнонавантаженим.


 


Товстостінна і міцна рама витримуєнавантаження і під час педалювання і пов'язані з падіннями і стрибками, а такожпоперечними впливами, які обумовлені великим навантаженням на велосипед. Гірськівелосипеди прийнято ділити на типи по конструкції рами. Зараз випускаються дватипи гірських бойків. Типи гірських велосипедів: Хардтейл і Двухпідвіс (забудовою рами).


 


-        Хардтейл




З англійської перекладається як жорсткийхвіст, бо у даного виду жорстка конструкція рами. Один з основнихконструктивних моментів цього типу - передня вилка, яку роблять амортизуючою абожорсткою.


 


-        Двухпідвіс


-        


Двухподвесная рама сконструйована замортизатором не тільки в передній вилці, а й в рамі. Завдяки різним варіантамреалізації задньої підвіски можна регулювати як хід амортизатора, так ідинаміку його роботи.


 


                                      ВелосипедиБМХ


У БМХ розмір коліс - 20 "і стійка рама знизькою, довгою базою. Руль високий, що має додаткові перегородки дляжорсткості конструкції, що дозволяє велосипедистам займати зручне положення,незважаючи на подібну раму. Наявність основних компонентів в БМХ може варіюватив залежності від спрямованості транспортного кошти в цілому і є його головноювідмітною ознакою.


 


Перемикачі швидкостей на нього не ставлять.Передачу роблять глуху і підбирають лише заміною однієї зірки на іншу. Рамавідрізняється конструкцією заднього пір'я, завдяки якій, можна за потрібнечином натягнути ланцюг без будь-яких натягувачів . У БМХ вилки роблять виключножорсткими і дуже міцними. Найбільш поширені два типи велосипедів БМХ - крос іфристайл.


 


-        БМХ кросс




Цей вид призначений для швидкої їзди подистанції, тому для набору високої швидкості забезпечений великим передавальнимчислом «приводу». Повна відсутність зайвих елементів і максимально спрощенаконструкція гальм і рульової колонки.


 


-        БМХ фрістайл




Має посилену раму і може витримувати навантаженняне тільки від їзди але і від можливих механічних впливів. Гальмівні троси нарульовій колонці виконані таким чином, що дозволяють крутити кермо на 360градусів. Осі втулок укріплені Пеггі, завдяки яким БМХ райдер при необхідностіковзає по різним виступам або бортикам.


 


                                    Велосипедидля тріалу




Використовуються для поїздок по природним абоштучним перешкодам: великих каменів, стовбурах і т.д. Оснащений дуже маленькоюрамою, по можливості посиленої в місцях найбільш сильних навантажень. У моменттріалу сідло і подсідельная труба прибираються, або взагалі не передбаченіконструкцією рами. Має жорстку передню вилку, причому з рівними пір'ям по всійдовжині. Кермо дуже широкий з задиром вгору, без переднього перемикача.


 


Педалі у нього широкі, а для захисту зірок і підйомуна важкодоступні предмети, на шатуни кріплять рокринг або на кареткуспеціальний піддон. Задню покришку роблять максимально великого обсягу, передню- максимально маленького. Зараз випускають два види тріальних велосипедів:тріальний 20 "і промисловий 26".


 


                                   Масові велосипеди


Сучасні масові велосипеди, як дешевий, доситьшвидкий і екологічно чистий вид транспорту дуже популярні. В даний час їхдосить умовно ділять на: дорожні, туристичні, складні і дитячі.


 


Інші види велосипедів


-        Дорожні велосипеди




Використовується в повсякденному житті, якміське або міжміське транспортний засіб. Звичайний розмір колеса - 28 ".Компонування керма, геометрія рами і сидіння дозволяють швидко пересуватися, невитрачаючи великих зусиль. Їх доповнюють захисні крила, багажник для велосипедаабо велокорзинка, передня і задня фара.


 


-        Туристичні велосипеди




Це більш надійна і міцна і а також забезпеченадодатковим обладнанням версія гірського або дорожнього велосипеда. Дододаткових аксесуарів можна віднести туристичні велобагажники, підсумки,велонасос, фляги для води з флягодержателя, Велосумки для ремкомплекта абозапасних


 


-        Складні велосипеди




Завдяки тому, що він компактно складається,його легко зберігати або транспортувати. Зазвичай все трансформуються деталівиконують із застосуванням ексцентриків, які не потребують додатковихінструментів для складання.


 


Дитячі веловіпеди




Вибір дитячого велосипеда залежить від вікудитини. Стандартна градація поставлена ​​в залежність від розміру коліс. Удитячих велосипедів вони 12 "і 16". Дитячі велосипеди мають розміри20 "і 24". Від 26 "розміру йдуть дорослі велосипеди.


 


                              


 


                              Альтернативний велотранспорт


 


Чимала частина людей через особливостіфізіології, переконань або інших причин не бажають або не можуть користуватисякласичними велосипедами. Однак конструктори велосипедів створили чималорізновидів велотранспорту, що дозволяють задовольнити навіть самі вибагливібажання і потреби. Давно налагоджено промисловий випуск тандемів, трициклів,велогібрідов, веломобілів і велокалясок.


 


-        Тандем




Спеціальна конструкція рами дозволяєпересуватися на тандемі відразу двом громадянам. Причому в процесі педалюванняповинні брати участь обидва велосипедиста. Керує  цим засобом передній велосипедист.


 


-        Трицикл




Являє собою триколісну і дуже стійку машину.Зручний для тих, хто не наважується їздити на двоколісному велосипеді черезпогану координацію рухів. У простір між задніми колесами зазвичай встановлюютьміні кузовок для перевезення вантажів. Коли замість кузова ставлять додатковікрісла, то він перетворюється в велотаксі.


 


-        Велогібрид





Оригінальне розташування і поєднаннякомпонентів і вузлів даної конструкції, а також низька посадка пілота дозволяєзнизити опір повітря і помітно підвищити швидкість руху кошти. Причому на їздувитрачається набагато менше енергії ніж на звичайному велосипеді.


 


-        Веломобіль


-        


Оригінальний екологічно чистий і до того жмісткий транспорт - машина з велосипедним приводом. Рульове управління нагадуєавтомобільне. Педалі крутять усі пасажири. Можна встановити невеликий кузовок якийдозволяє перевозити необхідні речі.


 


-        Велоколяска



 


Буває пасажирської і вантажної. Її кріплять довелосипеда або веломобіль спеціальним кріпленням на шарнірах. Дає можливістьперевозити більш габаритні і важкі вантажі або навіть пасажирів, наприклад  дитини.