Як зібрати і набудувати велосипед з коробки?

Як зібрати і набудувати велосипед з коробки? 

Ви тільки що отримали довгоочікуваний велосипед з транспортної компанії? Тепер вам доведеться його зібрати і налаштувати! На прикладі міського велосипеда Giant Cypress 2011 року розглянуті всі нюанси складання велосипеда з нуля - від розпакування до настройки перемикачів. Якщо ви до цього ніколи не збирали велосипед, настійно рекомендую відвезти його в найближчу вело-майстерню - заощадите купу часу і нервів. Якщо все ж ви хочете зробити це самостійно - ця стаття для вас;) 

Скориставшись цими посиланнями, можна відразу перейти до потрібного розділу.

1. Розпакування та встановлення основних елементів велосипеда . 
2. Встановлення та налаштування переднього гальма; регулювання обох гальм . 
3. Регулювання заднього і переднього перемикачів .

Розпакування та встановлення основних елементів велосипеда

Так виглядає коробка з велосипедом, в якій він поставляється з заводу. На всіх велосипедах зазвичай вже встановлені система з шатунами, ланцюг, задній і передній перемикачі, заднє колесо, гальма і рульова колонка.

Коробка з велосипедом

Окремо упаковані кермо, сидіння, переднє колесо, педалі, світловідбивачі і інша дрібнота.

Для складання настройки потрібно ряд інструментів:

  • шестигранники (4, 5, 6 mm), а краще набір,
  • ключ на 15 (для затягування педалей),
  • ключ на 10,
  • викрутка хрестова,
  • плоскогубці (для обтиску троса),
  • кусачки (для обрізки троса). 

Інструменти для зборки велосипеда

Дістаємо велосипед з коробки. Кусачками або потужними ножицями обрізаємо все пластикові хомути і знімаємо упаковку. Будьте обережні - на цьому етапі легко пошкодити лако-барвисте покриття рами.

Велосипед в упаковці без коробки

Велосипед готовий до збірки.

Велосипед готовий до збірки

Спершу закріпимо сідло на підсідельному штирі. Для цього шестигранником на 6mm розкручуємо кріплення на підсідельному штирі, встановлюємо в пази рамки сідла, закриваємо зверху скобою і закручуємо. Ця хитра конструкція дозволяє також рухати сідло взад-вперед і регулювати по куту нахилу. Зараз досить просто закрутити болт, а настройки буде зручніше зробити на зібраному велосипеді.

Кріпимо сідло на підсідельний штир

Закріплюємо світловідбивач максимально близько з сідла.

закріплюємо світловідбивачі

Опускаємо всю конструкцію в підсідельну трубу до кінця і закріплюємо ексцентриковим затискачем. Якщо він закривається дуже легко, то відкриваємо його до кінця, підкручуємо затяжне коліщатко і пробуємо закрити знову. Якщо не закривається, навпаки, послаблюємо.

Опускаємо в підсідельну трубу

Далі займаємося виносом керма і кермом. На різних велосипедах буває по-різному: або винесення вже скріплений з кермом, або ні. У будь-якому випадку, винос встановлюється першим. При установці виносу і керма зверніть увагу на троси перемикачів і гальм - вони не повинні бути заплутані. Зверніть увагу на вертикальні позначки на виносі керма - це максимально можлива висота підйому.

Установка виносу керма

Ось під цією маленькою заглушкою ховається важливий болт! За допомогою шестигранника на 5 або 6 винос закріплюється в рульовій колонці, а кермо регулюється по висоті.

Один болт відповідає за висоту керма

Закріплюємо кермо.

закріплюємо кермо

Займемося переднім колесом. Для початку необхідно правильно встановити ексцентрик (він знаходиться в коробці з дрібницями). На фото показано правильне положення всіх елементів. Зверніть увагу на пружинки - вони розташовані вузькою частиною всередину, тобто до колеса.

Правильне положення ексцентрика колеса

Знімаємо заглушку і пружину з одного боку ексцентрика (з тієї, де немає важеля) і вставляємо вісь у втулку переднього колеса. Може виникнути питання, яким боком його вставляти? Просто подивіться, з якого боку встановлений він задньому колесі (зазвичай з лівого) і зробіть по аналогії.

Вставляємо вісь у втулку

Далі вставляємо колесо в вилку. Необхідно заздалегідь "розстебнути" переднє гальмо велосипеда (у випадку з ободнимі гальмами) або зняти з нього гумку (зазвичай в заводській упаковці він закріплений гумкою або стяжкою).

Вставляємо колесо в вилку

Затягувати ексцентрик найзручніше, підійшовши до велосипеда спереду. В цьому випадку можна відстежувати, відцентроване чи колесо. Затягування проводиться таким чином: крутити коліщатко зліва за годинниковою стрілкою і пробуєте закрити важіль. Якщо закривається дуже легко, відкидаєте назад і знову закручуєте коліщатко, до тих пір поки ексцентрик ви не вийдете з зусиллям. Перестаратися не потрібно, інакше можна зламати ексцентрик!

затягуємо ексцентрик

Тепер можна і підкачати колеса. Рекомендований тиск завжди вказується на покришках в psi і bar. Bar = атмосфери. Зверніть увагу: тиск в колесах велосипеда повинно бути від 3-х атмосфер і вище. 3,5 - оптимальний варіант. 2,2 як у автомобілів нікуди не годиться. В процесі експлуатації періодично перевіряйте тиск в колесах - це запорука отстуствует "вісімок".

Встановимо педалі. На фото видно, що кожна педаль підписана як L або R. Іноді ще ліпляться наклейки. L (Left) - ліва, R (Right) - права. Будьте уважні: у педалей різна різьблення! Обидві педалі закручуються "по руху" велосипеда, тобто ліва вліво (проти годинникової), а права вправо (за годинниковою).

Правильна установка педалей на велосипеді

Спочатку закручуємо їх руками, а потім підтягуємо ключем на 15.

Закручуємо педалі по руху велосипеда

Якщо ланцюг не на місці, її легко можна повернути туди. Для цього натискаємо на лапку заднього перемикача і ланцюг слабшає. Тепер її можна просто підхопити рукою і одягнути на одну з передніх зірок.

Як одягнути ланцюг на зірки

Установка і настройка переднього гальма; регулювання обох гальм

Тепер займемося установкою переднього гальма. Знайдіть ось таку вигнуту трубку в коробці. У неї потрібно протягнути трос переднього гальма так, щоб широка частина виявилася вгорі, а вузький наконечник внизу - ближче до гальмівних важелів (на слід. Фото).

Встановлюємо переднє гальмо

Робимо як на фото. Гумку потрібно одягнути до того, як будете прикручувати трос. Гумка потрібна для захисту троса від бруду.

Правильна установка гальма v-brake

Тепер послаблюємо болт і заводимо туди трос.

Послаблюємо болт і заводимо тросик

Стискаємо важелі так, щоб від колодок до обода залишалося 2-3 мм. і закручуємо болт (без фанатизму, інакше тросик почне "пушіться").

фіксуємо гальмо

Ми залишаємо невелику частину троса (5-7см.), Решта обрізаємо кусачками (кусачки потрібні дуже хороші, інакше тросик розпушиться на кінці). Далі одягаємо наконечник і затискаємо його плоскогубцями. Якщо відповідних інструментів немає під рукою, зробіть цей крок пізніше. Але не відкладайте надовго - трос може "розпушити" і вам доведеться його міняти.

Обрізаємо трос і надягаємо наконечник

Далі тросик можна завести за важіль, щоб він не бовтався.

Заводимо тросик за важіль

Тепер потрібно відрегулювати гальма. Такого непростого питання добре б присвятити окрему статтю, ну а зараз я постараюся коротко описати процес регулювання.

Чітка робота гальм складається з багатьох нюансів. Для початку покрутіть колесо (попередньо накачавши до рекомендованого тиску) - чи є вісімка? Якщо є, то її потрібно виправити. Цим краще зайнятися досвідченому майстрові або пошукати статтю про усунення вісімок в інтернеті. Якщо все в порядку, працюємо далі.

У зібраному стані, колодки гальма повинні знаходитися на однаковій відстані від обода. Це досягається натягом троса - можна послабити болт, яким ви кріпили тросик, і натягнути його посильніше. А ще є "баранчик" - він знаходиться прямо біля ручки гальма - їм теж можна підтягнути або ослабити трос. Ніколи не викручуйте його до кінця! Самі колодки повинні бути паралельні обода. Перевірте, чи це так. Якщо немає, потрібно послабити кріпить їх болт і відрегулювати їх положення (див. Фото). Можна, наприклад, затиснути гальмо (тоді колодки пригорнуться паралельно обода) і відразу затягнути болти.

Послаблюємо болти і ставимо колодки паралельно обода

Тепер натискаємо на гальмівну ручку і дивимося, як сходяться важелі гальма. А сходитися вони повинні одночасно! Якщо при натисканні на гальмівну ручку у вас один важіль притискає колодку швидше, ніж інший, необхідно зробити регулювання спеціальними гвинтами (див. Фото). Налаштування проводиться таким чином: вибираєте той важіль, де колодка швидше і сильніше притискається до обода і гвинт з цього боку закручуєте за годинниковою стрілкою на один або підлогу обороту. Натискаєте і дивіться, чи змінюється ситуація. Зазвичай колодки починають притискатися до обода одночасно вже після регулювання одним гвинтом. Якщо ж ні, тоді гвинт на іншому важелі (де колодка знаходиться далі від обода) повертаєте проти годинникової стрілки на одну - пів обороту. Продовжуйте описані дії, поки не досягнете результату, як на відео. Цю ж процедуру необхідно виконати з заднім гальмом.

регулювальний гвинт

Регулювання заднього і переднього перемикачів

Тепер залишилося налаштувати перемикачі та скоро можна буде вирушати на перший тест драйв. Регулювання перемикачів потрібно починати з заднього. Передній зазвичай непогано відрегульований з заводу. Для регулювання вам буде потрібно стійка, на яку ви встановите заднє колесо або помічник, який буде піднімати велосипед за сідло, щоб ви могли покриття педалі і подивитися, як все працює.

Для початку переконайтеся, чи потребує задній перемикач настройки. Для цього виставте на передньому перемикачі першу (найменшу зірку) і по черзі перемикайте передачі на задньому , крутячи при цьому педалі. Якщо ланцюг погано піднімається або опускається по зірочкам, потрібно регулювання.

Почати потрібно з регулювання натягу пружини в сам про м задньому перемикачі (або переконатися, що вона правильно відрегульована з заводу). Для цього передній і задній перемикачі виставте на першу зірку (цифра 1 на ручках перемикача). Тобто спереду це менша зірка з трьох, а ззаду б про більша з семи (або восьми, дев'яти). Прокрутіть педалі, щоб ланцюг встала на потрібні зірки. Тепер зверніть увагу на гвинти H (High) і L (Low) на задньому перемикачі. H - підвищені передачі, наприклад сьома; Low - знижені, наприклад перша.

Гвинти H (High) і L (Low) на задньому переклюателе

Так як ми виставили на першу передачу (знижену), то наша увага повинна бути звернена на гвинт L. Перш ніж будемо його крутити (а може і не будемо зовсім), необхідно переконатися в тому, що задня лапка перемикача знаходиться рівно навпаки першої зірки ( см. фото). На фото нижче ланцюг стоїть на другій зірці, щоб ви чітко бачили перекіс. Ланцюг обов'язково повинна бути на першій зірці!

Лапка перемикача повинна бути рівно навпаки 1й зірки

Якщо все рівно, вам пощастило! Якщо немає, покрутіть гвинт L в одну або іншу сторону. Ви повинні побачити, як лапка перемикача почне повільно пересуватися вліво або вправо. Завдання ви знаєте - зірки в лапці перемикача должнаи лежати в одній площині з першою зіркою касети. Після того, як ви відрегулюєте положення перемикача гвинтом L, виставте задній і передній перемикач на останні зірки і повторіть процедуру з гвинтом H.

Регулювання гвинтів заднього перемикача

Тепер займемося натягом ланцюга. Якщо ланцюг погано піднімається з 7 на 1, то потрібно злегка натягнути трос. Якщо погано опускається вниз з 1 на 7, то трос перетягнуть, і його потрібно послабити. Необхідні регулювання можна зробити за допомогою регулювального коліщатка на задньому перемикачі. Кр у титі зворотному напрямі - натягаєте трос, за годинниковою - послабляєте. Знову ж таки, не перестарайтеся з викручуванням, інакше коліщатко просто вискочить з перемикача. Якщо потрібного ефекту досягти не вдалося, тоді потрібно послабити гайку на 9, притримує трос, натягнути / послабити трос і знову закріпити його.

Налаштування заднього перемикача коліщатком

Передній перемикач налаштовується схожим чином. Тільки з гвинтами H і L все навпаки: маленька зірка - гвинт L, велика - H.

Регулювання переднього перемикача

Сподіваюся у вас все вийшло! Якщо ні, не впадайте у відчай. Пошукайте спеціалізовані статті в інтернеті, або зверніться за допомогою до досвідченого вело-майстру. Ми, в свою чергу, постараємося зробити докладні статті для кожного етапу. Успіхів в налаштуванні і хороших поїздок;)

Ваші відгуки та зауваження, будь ласка, залишайте в формі коментарів нижче. Текст і фотографії статті, при необхідності, будуть доопрацьовуватися.


697 25.05.2020
0