У ЧОМУ РІЗНИЦЯ МІЖ ДОРОГИМ І ДЕШЕВИМ ВЕЛОСИПЕДОМ?

Побачивши в магазині велосипеди за $300 і за $2300 багато людей не можуть зрозуміти, чим вони відрізняються і чому ціна схожих зовні моделей така різна. Дійсно, всі ровери виглядають в цілому однаково: два колеса, кермо, рама - простий механізм, де тут може бути підступ?

Залежно від достатку і ступеня захопленості, для кожної людини максимальна сума на покупку велосипеда буде різною. Різними для всіх будуть і поняття «дорогий» і «дешевий».

Найпоширеніші моделі в українських магазинах коштують в районі $200- $300, приймемо їх за умовно дешеві, а до умовно дорогим віднесемо великі з ціною $1000 і вище. Також важливо зазначити, що верхньої межі ціни не існує.

У виробництві велосипедів, як і більшості інших товарів, існує зв'язок ціни і якості. Загальне правило «чим дорожче, тим краще» в цілому правдиво, але зв'язок не лінійний.

 

Різницю між велосипедами за $ 9000 і $ 10 000 можна і не знайти. У такій ціновій групі ви гарантовано отримаєте відмінну якість, але також заплатите за обслуговування, престиж марки, індивідуальний підхід і так далі.

 

Відмінності між двома дорогими моделями напевно будуть мінімальними, якщо будуть взагалі. А ось між велосипедами, наприклад, за $ 300 і $ 1000. різниця буде помітна. У чому ж вона?


Геометрія рами


Довжина труб рами і кути між ними складають набір геометричних характеристик або, кажучи простіше, геометрію велосипеда. Від неї залежить стабільність, керованість, зчеплення коліс з дорогою, можливість швидко набирати і підтримувати швидкість, а також посадка і зручність велосипедиста в різних умовах.


Виробники недорогих велосипедів як правило не приділяють розробці геометрії рам багато уваги. Для цього потрібні досвідчені інженери-конструктори і неодноразові тести безлічі зразків, а це в свою чергу потребує часу та коштів.

Для зниження ціни недорогі бренди використовують одні і ті ж шаблони рік за роком, а щоб отримати різні розміри велосипеда, просто змінюють довжину підсідельної труби , Не перераховуючи інші параметри пропорційно. В результаті виходять громіздкі монстри, які мало кому підходять. Як їх не налаштовуй, вони не стануть зручними, тому що форма їх рами цього не дозволяє.

 

Великі фірми-виробники постійно шукають компроміси між різними характеристиками при розробці оптимальної геометрії для кожного типу велосипедів, експериментують з матеріалами, формою, діаметром і кутами з'єднання труб. На це йдуть кошти, які потім враховуються при формуванні ціни на кінцевий продукт.

 

Віддаючи за велосипед більше грошей, ви фактично сплачуєте вартість його розробки і тестів, але також з великою часткою ймовірності отримуєте відповідний розмір, зручність і задоволення від їзди.



Матеріали 


Матеріал, з якого виготовлена ​​рама, впливає на те, скільки велосипед важить, як поводиться в русі, розганяється, виглядає і, звичайно, скільки

коштує.


Абсолютна більшість недорогих велосипедів і моделей середньої цінової категорії зроблені зі сталі та алюмінію. Більш дорогими і рідкісними є карбон і титан, компоненти з яких можна зустріти в великах за умовну $1000 і більше.


Варто враховувати, що у одного матеріалу можуть бути різні класи з різними властивостями, які будуть працювати краще або гірше - і коштувати відповідно. Наприклад, два велосипеди з алюмінію можуть мати різну вагу і витримувати різні навантаження при інших рівних умовах, тому що один зроблений з металу більш високого класу, ніж інший.


З чого виконані інші компоненти важливо не менше. Колеса, наприклад, з використанням карбону, дозволяють істотно зменшити вагу велосипеда в порівнянні з колесами зі сталевими втулками і спицями, але і коштувати будуть набагато дорожче. Матеріали рами, вилки , Трансмісії і всіх інших деталей впливають на характеристики велосипеда і, як наслідок, на його ціну.



Якість компонентів


У великих виробників, таких як Shimano і Sram, є різні групи запчастин, що відрізняються за якістю і, відповідно, ціною. На недорогі велосипеди зазвичай встановлюють комплектуючі з початкових груп (наприклад, Shimano Tourney), а іноді і зовсім китайські безіменні деталі. На дорожчі моделі ставлять комплектуючі з груп високого рівня.

Різниця може бути не видно на перший погляд, але відчутна під час їзди. Дорогі компоненти перемикають передачі легше і чіткіше, а їх налаштування виходить виконати більш точно і робити це потрібно рідше.


До того ж чим дорожче деталі, тим вони менше важать і довше зношуються. Наприклад, дорогий ланцюг  найімовірніше буде полегшений, матиме покриття, стійке до корозії і може прослужити в кілька разів довше.


Крім трансмісії на комфорт впливають і інші компоненти. Так от форми і матеріалів сідла залежить, через скільки кілометрів шляху у вас заболить зад, від якості грипсами  - наскільки зручно руки будуть лежати на кермі, від педалей - скільки зусиль піде на те, щоб їх крутити. Для легкої і приємної поїздки має значення кожна дрібниця. Диявол в деталях.



                                                        Якість збірки


У недорогих брендів великовузлове складання виконує найчастіше низькокваліфікована робоча сила - люди з мінімальними знаннями і невеликим досвідом. Їх робота оцінюється не якістю, а кількістю велосипедів, які вони можуть зібрати за день.


У людини, який контролює робочих на лінії, швидше за все теж знань негусто і лише трохи більше досвіду, і він не збирається витрачати багато часу, щоб уважно перевіряти кожну одиницю.


Тому у недорогих велосипедів бувають сполуки, які затягнуті недостатньо або занадто сильно. Бувають деталі, які слабо змащені або, навпаки, буквально залиті мастилом, і інші подібні недоліки.


Такий велосипед може деякий час їздити нормально. Але якщо ви не перевірите його у компетентного механіка і не виправите помилки збірки, неправильно встановлені компоненти будуть зношуватися набагато раніше, ніж повинні, і це рано чи пізно позначиться на якості їзди. У гіршому випадку щось зламається - як це буває, в самий невідповідний момент - і в результаті ви можете залишитися без велика або отримати травму.


Заслуговують на довіру виробники приділяють збірці велосипедів багато уваги, тому набагато більш імовірно, що всі вузли будуть зібрані з усією ретельністю, закручені з тим зусиллям, з яким потрібно, і правильно змащені.



Вага


Два велосипеда зі схожими рамами, наприклад, зі сталі, можуть значно відрізнятися за вагою.

 

По-перше, різні марки одного і того ж металу мають різні фізичні властивості, в тому числі і вага.

 

По-друге, технологія виробництва відіграє велику роль. Тести показали, що навантаження на раму нерівномірні: максимальна напруга утворюється на кінцях труб в місцях зварювання, мінімальне - в центрі. Великі виробники пішли шляхом використання баттірованних труб (butted tubing) з більшою товщиною стінок на кінцях і меншою в середині, що дозволило зменшити вагу рам. Виробництво таких труб більш дороге, і в моделях нижчого цінового діапазону їх не використовують.

 

Загальна вага велосипеда також залежить від комплектуючих. Кілька зайвих грамів на одну деталь, кілька - на інший, і ось вже набігла істотна різниця у вазі між дорогим велосипедом і варіантом подешевше.

 

Згадайте, скільки разів ви вибирали довший шлях замість того, щоб поїхати короткою дорогою, але трохи пронести велосипед в руках, наприклад, через підземний пішохідний перехід? Одна справа тягти на собі 18-кілограмовий AIST і зовсім інше - сучасний велик, який в два рази легше.

 


Дизайн


Зовнішній вигляд - виключно справа смаку. Хтось любить яскраві фарби і велика кількість декору, кому-то по душі лаконічні монохромні варіанти. Різниця між дорогими і дешевими велосипедами в тому, що перші набагато частіше виглядають стильно і сучасно, а другі навіть в рік випуску здаються застарілими років на 15.

 

Справа в тому, що в великих брендах працюють власні професійні дизайнери, які відстежують тенденції не тільки в оформленні велосипедів, але і в цілому вивчають смаки і переваги людей і відображають їх у кожної нової колекції кожен новий сезон. Вони підбирають компоненти, з огляду на загальний дизайн майбутньої моделі, тому готові велосипеди виглядають гармонійно.

 

Недорогі марки зазвичай залучають сторонніх художників або зовсім залишають вибір дизайну за китайськими фабриками. Компоненти замовляють стандартні в тих кольорах, які їм пропонують постачальники, головне - ціна нижче. У підсумку виходять недоладні чудовиська, оздоблені «під хохлому».

Звичайно, те, як виглядає великий, не впливає на якість їзди безпосередньо, але має велике значення для відносини до поїздок в цілому. Красивими речами приємно користуватися, це хочеться робити частіше, і велосипед стане улюбленим тільки тоді, коли в ньому буде подобається все, навіть його зовнішність. Майже як з вибором партнера - зовнішність не грає вирішальну роль, але все-таки краще, якщо вона подобається


Чи варто купувати дорогий велосипед?


Підступ дешевих велосипедів в тому, що вони, як правило, незручні: важкі, повільні і погано керуються. Якщо це так, то ви, швидше за все, будете їздити мало і неохоче. Будь великий краще, ви б більше насолоджувалися кожною поїздкою і, ймовірно, їздили б частіше.


Частота використання - важливий аспект, який визначає корисність купленої речі особисто для вас і часто безпосередньо залежить від ціни. Купивши недорогий велосипед, у вас більше шансів розчаруватися в ньому і їздити мало.

 


5153 25.05.2020
0
Хочете, ми вас проконсультуємо?